måndag 30 mars 2009

Måndag och ny förkylning!


William och Stina ritar på Humlan.

Så var det måndag, igen!
Fredag och Måndag är det hela tiden tror jag?
I dag är William sjuk, Igen! Det är inget annat där heller! Antar att fångade in någon ny liten bacill när vi var på Humlan i Lördags, han suger åt sig baciller!

I morse var det möte med logoped och vår förskollärare Anna.
Det har gjorts en ny språkbedömning på William och det var den som vi skulle gå igenom. Vi bestämde lite nya saker att träna på så nu känner jag mig extra taggad att träna igen! Har känt ett tag att jag inte riktigt vetat vad vi skulle träna på men nu har jag fått nya tips och idéer, det känns kul! Så nu får jag sätta fart att tillverka, skriva ut och beställa hem!
  • Matcha föemål med bild.
  • träna mer på färgerna
  • träna olika former, fyrkant, trekant och rund. Tydligen en förberedelse inför meningsbyggnad.
  • träna verb.
  • fortsätta med att öva tecken för olika känslor, arg, ledsen, glad osv..
Om någon har några bra tips på träning så tas dom tacksamt emot!

5 kommentarer:

  1. Vilka bra tips! Där någonstans är vi med.

    Man borde sätta upp en lapp på kylskåpet så man blir påmind. Legobitar är ju bra färgträning.
    När Elvira tecknar blå petar hon nästan ut ögat. Hon tror att den som får in fingret längst vinner ;-D

    SvaraRadera
  2. Håhåjaja vilken snygging ja ja menade william då

    SvaraRadera
  3. Jag har målat barnmatsburkar i olika färger som vi har och lägga just legobiter i. Bra färgträning! Vi övar mycket föremål och bild också. Elsa har ju en rad gubbar med olika namn typ Mömme, Duddu osv och de tar vi kort på och laminerar för att sedan kunna träna med. Då blir det en kombination mellan ljudträning och bild matchning.Annars är djurmemory bra. Då kan man matcha bild-bild men även använda sig av djurleksaker och bild.
    Vi jobbar också med fyrkant, trekant och cirkel och pappan har fått snickra klossar och ett pussel. Lite jobb men de går att använda länge.
    Lite tips från oss.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag började skriva en kommentar, men den blev så lång att jag gjorde det till ett inlägg i bloggen istället.

    SvaraRadera

uppercut

hotel