tisdag 24 mars 2009

Hurtiga pensionärer...


Nu har jag varit på stavgång som anordnas av en kyrka som jag besöker ofta i mitt arbete. Det var jag och ett gäng pigga pensionärer både med och utan rullator och stavar.

Kände mig lugn nästan lite besviken innan vi gick, jag gillar ju raska promenader fast inte för raska. Nu såg jag framför mig en promenad i myrstegs takt.
Vi stretade i väg i iskall blåst fast i strålande solsken.

Efter en stund vek rullator tanterna av för hemfärd men de med stavar inklusive mig själv stretade vidare, takten var inte särskilt lugn och jag blev till och med lite andfådd, tänkte att nu ska vi nog vända hemåt snart, men icke...

Vi gick och gick och den som blev tröttast var antagligen jag! Man ska inte underskatta tanter runt åttio med stavar blev dagens lärdom!

Väl tillbaka bjöds det kaffe och smörgås och en liten föreläsning om hälsan, blodtryck och kolestreol stod på schemat!

Nu vet jag allt om hur man sänker för högt blodtryck och jag känner mig lagom utmattad och redo för en timmas massage, det ska bli skönt...

1 kommentar:

uppercut

hotel