onsdag 5 mars 2014

Jag lufsar fram...

Äntligen känns det som jag fått tillbaka min kropp. Under flera år har den inte känts som min, jag har inte orkat något! Mycket har berott på att hjärtat bråkat och jag har varit tvungen att äta medecin som gjort allt lite extra tungt! 

Och självklart har vikten gjort sitt till! Jag väger fortfarande alldeles för mycket men plötsligt har jag fått energi och känner att jag orkar mycket mer. Hjärtat har hållit sig lugnt ganska länge nu, men jag vågar inte tro att besvären är borta för alltid, jag vet allt för väl att det plötsligt kan sätta igång igen... Men så länge det håller sig lugnt tänker jag njuta av att jag mår så himla bra! 

Och jag som alltid hatat att springa har plötsligt börjat just springa, jogga eller lufsa kanske man kan kalla det... 😉 men det känns bra och jag tar små sträckor varje dag... Självklart har jag fått svinont i benen, framme på smalbenen, inte så konstigt när jag aldrig sprungit förut, kroppen är nog i shock! 😱 men jag tar det lugnt...

3 kommentarer:

  1. Snygga skor men ajaj inte springa varje dag, kroppen behöver tid för återhämtning och muskler läka. Varva med att tex cykla!
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå börjat lufsa men med hjälp av appen 10K runner den hjälper mig att sakta men effektivt komma igång. Man springer 3 ggr i veckan i 14 veckor sedan springer man en mil... Återstår dock att se.. Men visst är det skönt att komma ut å lufsa! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå börjat lufsa men med hjälp av appen 10K runner den hjälper mig att sakta men effektivt komma igång. Man springer 3 ggr i veckan i 14 veckor sedan springer man en mil... Återstår dock att se.. Men visst är det skönt att komma ut å lufsa! Kram

    SvaraRadera

uppercut

hotel