måndag 16 februari 2009

Lite som Ior!


För att fortsätta Nalle Puh temat här så tror jag att jag har varit lite som "Ior" ett tag!

Här följer några citat från I-ors lilla dysterbok.

Eländigt, det är just vad det är. Eländigt.

-Hur står det till ? Sa Nalle Puh.
-Det står inget vidare till, sa han. Det har inte stått vidare till på länge nu.

På spaning efter det grå och dystra
Odla ett permanent tragiskt uttryck genom att stirra på din egen spegelbild i timmar; även den soligaste sommardag blir då dyster och grå.

Stirra ner i hopplöshetens djupa hål så ofta det går.

Eftersom jag nu känner mig på lite ljusare humör så citerar jag också ur Nalle Puhs lilla bok om Feng shui.

Delad glädje är dubbel glädje
Om du söker vänskap ska du ställa fram personliga och känsloladdade föremål två och två.
En honungsburk är en ensam honungsburk. Det är alltid sällskapligare med två.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

uppercut

hotel