söndag 5 april 2009

Jag är en riktig häxan surtant, eller?


Känner mig som häxan surtant!

Är jag en riktig "surkärring" eller har jag rätt att bli förbannad när folk slänger ur sig "mongo" till höger och vänster?

Jag kan erkänna att jag också använde det ordet en hel del innan jag fick William och därför känns det inte som jag har rätt att tillrättavisa hela världen.

Men borde inte folk som man känner eller är släkt med åtminstone ha så pass mycket i skallen att dom borde fatta att jag/vi blir ledsna när dom använder ordet "mongo" när dom ska tala om hur ful eller knäpp någon är?
Fattar dom inte att det är en direkt förolämpning mot mitt barn?

Är man överkänslig eller får man bli uppjagad över sånt här?

6 kommentarer:

  1. Vem har varit dum?inte jag hoppas jag

    SvaraRadera
  2. Jag känner lika dant. J-E brukar fråga vad de har emot mongos för att de själva ska få känna hur dumt det är. //Carro

    SvaraRadera
  3. Det känns verkligen rakt in i hjärtat när någon säger det men jag brukar tänka att om inte jag hade haft Ebba hade jag inte ens reagerat. Brukar försöka strunta i det om det inte är någon som står mig nära.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej Stina det är inte du, så klart! Det var nån på facebook. Inte av illvilja bara tanklöshet!

    SvaraRadera
  5. Klart du inte är överkänslig. Vi mammor eller syskon eller morföräldar och framförallt barn ska inte behöva höra sånna där ord till höger och vänster.

    Vi vuxna kan åtminstone försöka att inte bry oss. Skaffa någon sorts distans. Men visst är det svårt. Vi bor precis bredvid en skola och barnen går förbi här hela dagarna. Är ständigt på min vakt nuförtiden efter ord som cp och mongo etc.

    SvaraRadera
  6. Många i min vänskapskrets och släktkrets har sagt så men nu var det ett tag sedan men ett tag trodde jag att jag skulle bli knäpp!

    Kram!

    SvaraRadera

uppercut

hotel