måndag 3 februari 2014

Förändring

I bland behöver man förändring i livet. Det är så lätt att man går och trampar i samma fotspår år ut och år in utan att ta sig vidare. För mig har det varit många förändringar på kort tid, både självvalda och sådana som inte är det. 

Jag insåg att jag inte kan gå och vänta på bättre tider, på fast jobb osv.. Utan att jag måste göra något åt min situation på egen hand. jag har jobbat på timmar i många år, men jag har aldrig kommit upp i hel eller halvtid tillräckligt länge för att få stämpla. Man kan inte leva på luft i väntan på att någon vänlig själ ska ge en ett fast jobb. 

Så jag tänkte, nu eller aldrig! Jag är trots allt 43år så det börjar bli dags att ta tag i livet! Sagt och gjort, nu är jag student! Kul och lite läskigt men jag har ett mål.... Vi får se om jag klarar att nå det!

En annan stor förändring är att W har börjat på kortis. Det är en lång process för ett mamma hjärta att vänja sig vid. Att lämna sitt barn till okända människor är emot naturens lagar, det gör ont, ont i hjärtat! 

Men för W är det inget besvär, han älskar kortis. Han hämtar bilden med kortis på och packar sin väska och vill åka dit flera ggr i veckan. På kortis gör dom saker hela tiden. Dom går till lekparken dom åker till affären dom är i gympasalen och i badhuset, allt på samma helg! Och på kortis finns flera barn att leka med! På kortis gör dom allt det som trötta föräldrar inte orkar med. Så ja, det får väl göra lite ont i hjärtat då, för Williams glädje övervinner det mesta av våndan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

uppercut

hotel