fredag 3 januari 2014

Facebook

Straxt före nyår bestämde jag mig för att ta ett uppehåll från Facebook. Jag tillbringar alldeles för många timmar med att sitta och glo på en dataskärm där det faktiskt inte händer särskilt mycket. 
Men redan efter någon dag insåg jag att det är svårt att klara sig utan fb. Man loggar in via fb på olika sidor och forum, många kontakter har man endast genom fb, det är grupper man är med i som bara nås via fb... osv! 
Summa summarum, det är svårt att klara sig utan fb om man en gång har börjat med eländet! 
I dag var jag tvungen att logga in igen för att kontakta en person... Trodde det skulle kännas roligt och lite spännande men nej.... det hade inte hänt särskilt mycket där sedan sist, det såg faktiskt exakt likadant ut som för en vecka sedan!

(Jag kan meddela att jag numera tillbringar mycket tid på instagram, twitter och blogger... det är liksom svårt att låta bli dator och telefon. Men jag jobbar på det!)



1 kommentar:

  1. Känner igen mig i det där, har också tagit beslutet men så vill man veta när det är typ träning eller olika andra saker och då sitter man där igen... ;) Kul att du bloggar igen, när kommer Maja med??
    Helena.

    SvaraRadera

uppercut

hotel