onsdag 2 oktober 2013

Det är National Down Syndrome Awareness Month.

Vi kan alla hjälpa till att informera vår medmänniskor om Downs Syndrom....  tänkte jag när jag läst just det på NoahsDad.com i morse! Så jag skrev detta på facebook. Det var inte jobbigt, tog bara fem minuter.... skriv något om din relation med Downs Syndrom på facebook du också!

Det är "Down Syndrome Awareness Month" Så jag tänkte att jag skulle dra mitt strå till stacken och berätta för er alla mina vänner här på facebook att jag har en son med Downs syndrom, William 8 år. De flesta här vet ju redan om det och många av er har också träffat honom.

Vårt liv skiljer sig inte så mycket från era liv skulle jag tro? William är ju som vilken unge som helst, för det mesta... han leker, tittar på tv, äter, sover och går till skolan som de flesta ungar gör!

William har också Autism, det kan ibland göra det lite besvärligare för oss. Det kan vara svårt för honom i nya miljöer där det är mycket folk eller lite rörigt, men vi försöker att underlätta dessa svårigheter med hjälp av bilder osv...

Men faktiskt så har Downs syndrom och William gjort vårt liv så mycket rikare. William är den mest kärleksfulla person jag känner, han kramas och ler och skrattar faktiskt för det mesta och han är så rolig. Vi har fått lära oss så mycket som vi aldrig skulle fått gjort om vi inte fått William. Vi har förändrats som människor hela familjen och kommit varandra så mycket närmare. Men visst är det jobbigt också det ska jag inte sticka under stol med, med många läkarbesök och träning och planering. Men det är så värt det! Vi älskar våran William mest i världen! ♥♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

uppercut

hotel