onsdag 25 mars 2009

Vårkänslorna spirar!


Trots det kalla (vår) vädret verkar det som att vårkänslorna spirar lite här och där!
Har som vanligt tillbringat min onsdags förmiddag med allsång i den vanliga kyrkan. Har flera gånger i rad suttit bredvid en äldre herre. Han ser detta som veckans utflykt och har alltid sin gröna fin kavaj på sig och håret är så klart vattenkammat!

Idag sjöngs det en glad sång och några vårglada tonår...., nej jag menar pensionärer vid bordet bredvid tog chansen att få hålla händer och gunga lite till musiken. Den rara lilla farbrorn bredvid mig greppade plötsligt min hand och sa med ett leende på läpparna; När jag var ung höll jag alltid flickorna jag var kär i, i handen! Hoppsan.... Jag blev lite röd om kinderna, men höll god min och trallade på...

På tal om pensionärerna vid bordet bredvid så har jag lagt märke till att dom har exakt samma beteende som tonåringar. Det är ett gäng glada damer och en herre, tuppen i hönsgården! Dom fnittrar och viskar och tävlar om vem som har finast tröja! Härligt att se att man inte blir annorlunda bara för att man blir gammal!

Kan se mig och mina vänninor framför mig, 80 +,

När jag sedan var på Maxi och shoppade lite var där en otroligt söt liten kille på ca 1 år som flörtade massor med mig, han var såååå söt!

2 kommentarer:

  1. HAHA inte illa att bli uppraggad så där,själv har jag raggat på skurtrasan i dag har vårstädat hela huset

    SvaraRadera
  2. Nu kan Tommy inte släppa ut dig själv länge till.....

    SvaraRadera

uppercut

hotel